no-img
ایران لابی (فروشگاه فایل)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه) - ایران لابی (فروشگاه فایل)


ایران لابی (فروشگاه فایل)

ادامه مطلب

ZIP
مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه)
zip
دسامبر 24, 2017

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه), مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) تکلیف شب,دانلود مباني نظري نظریه های تکلیف شب,مباني نظري تکاليف شب دانش آموزان,فصل دوم پايان نامه ارشد آثار منفي تكليف شب,چارچوب نظري آثار مثبت تكليف شب,پيشينه نظري تكليف شب و مدرسه,پيشينه پژوهش ,پيشينه تحقيق

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری

—————————————–

 در صورتی که در روند خرید و دانلود هر کدام از فایل های سایت مشکلی داشتید به صورت آنلاین و 24 ساعته از طریق تلگرام با شماره 09214087336   در ارتباط باشید سریع بررسی و رفع مشکل میگردد. با تشکر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم پایان نامه)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-تعاریف-و-نظریه-های-تکلیف-شب-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های تکلیف شب (فصل دوم) در 50 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تکلیف شب
         منظورازتكليف شب عبارت است ازانجام مطالب نوشتني ،حل كردني و حفظ مطالبي كه به صورت تمرين در كتابهای درسي مشخص شده است و معلمان روزانه براي دانش‌آموزان مشخــص مي ‌كنند تادر خانه آن‌ها را انجام دهند (رنجه بازو،1377).
        درباره تكليف شب،نظرات گوناگوني ارائه شده است. برخي آن را عامل فعاليت،تمرين،تثبيت و خلاقيت آموزشي تلقي نموده،بعضي آن را يك مصيبت مي ‌خوانند و گروهي ديگرآن را عامل تزلزل خانواده و تضاد و الدين مي ‌دانند،افراطيون از آن به عنوان يك هيولاي تربيتي كه عامل ضايع‌كننده تمايلات، رغبت‌ها و استعدادها در عصر موج سوم (عصر كامپيوتر و الكترونيك) است، ذكر كرده، آن را عامل اساسي شكنجه رواني محصلان مي دانند(رنجه بازو،1377).
تكليف در فرهنگ فارسي دكتر معين چنين معنا شده است
1-  به رنج افكندن .
2-  به گردن گذاشتن،كار هاي سخت وشاق را به عهده كسي گذاشتن .
3- رسيدن به سن بلوغ و رشد .
4- وظيفه اي كه بايدانجام شود(مانند مشق خطومسائل).
5- از نظرآموزش و پرورش،تكليف شب به معناي مجموعه فعاليت هايي است كه به منظور تعميق يادگيري دانش آموزان، درساعتي كه در آموزشگاه حضور ندارد صورت مي گيرد(شايان،1377).
          وقتي معلم به دانش آموزبه جاي تكليف شب چند صفحه رونويسي مي دهد يا از او مي خواهد با كمك والدين تكاليفش را انجام بدهد،چگونه مي توان انتظار داشت كه اين دانش آموز خلاقانه عمل كند؟تكليف شب به مثابهً يك رخداد آموزشي،جزءپايداري از اجزاي آموزشي است .
 بدون شك تكليف شب فرصتي براي تمرين وايجاد يادگيري است . تكليف شب به منزله پنجره اي است كه از طريق آن والدين زندگي روزمرهً تحصيلي و علمي فرزندانشان را در مدارس  تماشامي كنند . تكليف  شب  به عنوان پشتوانه رسمي مدارس درمنزل تلقي مي شود واز آن به عنوان پل انساني ما بين مدرسه و خانه ياد مي كنند(گروه آموزشي مديران، 1386).

نظر انديشمندان تعليم و تربيت درباره ارائه تكليف
نظریه برونر
           برونر براين باوراست که يادگيري بايدآن چنان سازمان يابد که هر دانش آموزي به تنهايي به  فعاليت بپردازد و تکاليف نيز براي هر دانش آموز بايدجداگانه و با توجه به توانايي و علائق هر يک از دانش آموزان طراحي شود.به عقيده برونر يادگيري علاوه بر کسب يک رشته از معلومات بايد انساني بهتر و خوشبخت تر ، شجاع تر ، حساس تر و شرافتمندانه تر به وجود آورد(شعباني،1380).
نظریه اسکينر
           اسکينر نقص هايي را که دراجراي برنامه هاي آموزشي وجود دارد به اين صورت بيان مي کند: تقويت مطلوب کمتر از ميزان لازم انجام مي شو،امروزه شاگردان در مدرسه طوري رفتار مي کنند که در اصل مي خواهند از يک رشته رويداد ناخوشايند بگريزند،ازجمله اين رويداد هاي(توبيخ،جريمه)را مي توان نام برد(شعباني،1380).

پیشینه پژوهش
ماري آن دويل  و بتسي باربر  (1991)درتحقيقي كه در رابطه با تكليف شب به عنوان يك تجربه يادگيري انجام دادند ، به نتايج زير دست يافتند(قزويني،1370).
الف) تكليف شب بايد با توجه به سن دانش آموزان و از كلاس چهارم به بعد باشد و حجم تكليف شب با توجه به افزايش  سن زياد شود.
ب) تمام معلمان زماني كمتر از آن چه واقعاً دانش آموزان روي تكليف صرف مي كنند،در نظر مي گيرند.
ج) كارآيي در تكاليف يكنواخت كمتر از تكاليف آمادگي است .
د) تكليف شب بايد همراه با انگيزش باشد.
و) افراط در تكليف مدارس ابتدايي باعث ايجاد نگرشي منفي در فراگيران شده و مشكلات انضباطي را بيشتر مي كنند.
            پروفسور ايستين  (1992) در تحقيقي كه در رابطه با تأثير تكليف شب بر عملكرد تكليف شب انجام داد به نتايج زير دست يافت.
الف) تكاليف به منظور افزايش سرعت ،تسلط،تثبيت،حفظ، يادگيري ومهارت صورت پذيرد.
ب) ارائه تكليف،به منظور افزايش  درگيري و اشتغال هر دانش آموز در فرايند فعاليت هاي يادگيري مورد استفاده قرار گيرد .
ج) ارائه تكليف،به منظور پرورش حس مسئوليت شخصي،امانت و صداقت،قدرت مديريت وزمان بندي،اعتماد به خودتداوم در امر يادگيري انجام گيرد.

—————————-
1- Doowile
2-Barber
3- Eastine


دانلود فایل

 

 



موضوعات :
مبانی نظری

درباره نویسنده

iranlabi.ir 10716 نوشته در ایران لابی (فروشگاه فایل) دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *